ساعت فلش مذهبی
منوی اصلی
پست الکترونیک
تماس با مدیر سایت
آرشیو سایت

عناوین مطالب

پروفایل
موضوعات سایت
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
پخش زنده حرم دانشنامه عاشورا
روزشمار فاطمیه سوره قرآن
روزشمار محرم عاشورا
درباره سایت

به سایت امامزادگان خوش آمدید... آستان مقدس امام زادگان شریف و میرمرتضی خیرمقدم عرض می کنند خدمت تمام کسانی که ما را به هر دلیلی همیاری و همکاری می کنند. مزد شما با امامزادگان
مطالب پیشین
آرشیو
وصیت نامه شهدا

لوگوی دوستان
امکانات دیگر
تاریخ روز
< />

<-PollName->

<-PollItems->

مهدویت امام زمان (عج) ذکر روزهای هفته آیه قرآن
پیج رنک گوگل
ابر برچسب ها
عاشورا در راه است...     

عاشورا و نماز

 برای بعضی این پرسش مطرح است که چه ضرورتی داشت امام حسین روز عاشورا در میان سپاه دشمن،نمازظهر بخواند تا عده ای از یارانش در این راه شهید شوند؟

در جواب باید گفت نماز عمود خیمه دین و استوارترین رشته پیوند میان بنده و مولاست.مؤمن با نماز شناخته می شود و با نردبان آن تا عرش خدا بالا می رود وقدم بر بساط قرب می گذاردنماز راه انس با خدا و روشنی بخش چشمان پیامبر است نماز اولین واخرین سفارش پیامبران است نماز باز دارنده از آلودگی وزشتی است وحتی اگر کامل هم بجا آورده نشود، باز هم سدی میان انسان وگناه است اگر نهضت جاوید حسین بن علی برای اقامه حق وزنده کردن دین  خدا و رها ساختن آن از چنگال خرافات وهواپرستان ستمگر است وعمود دین هم نماز است، چرا نباید نگهبان وپاسدار دین وشریعت محمدی عمود دین را در عرصه خونین کربلا ودربرابر هجوم بی امان وناجوانمردانه دشمن با خواندن نماز عشق ،محکم واستوار سازد؟

جاداردکه از خود بپرسیم درنماز ودعا وتلاوت کتاب خدا چه رمزی ورازی ولذتی نهفته است که امام حسین باوجود شعار ((هیهات منا الذله))که در تابلوعشق با خطی خونین برسینه آسمان نصب شده وبه همه جهانیان درس جنبش وآزادگی وپایداری میدهد،عصر تاسوعا که لشکر دشمن آمده حمله می شود در خواست میکند تا فردا جنگ تــأخیر بیفتد ومی فرماید((شاید امشب برای پروردگارمان نمازبجا آوریم وبه درگاه اودعا نموده وطلب بخشش کنیم.خدا می داند که من نمازبه درگاه او وخواندن کتابش وزیادی دعا واستغفار را دوست دارم))





برچسب ها :
عاشورا،امامزادگان شرودان و کروچ،شرودان و کروچ,
فرخنده میلاد حضرت معصومه     

بارگاهی که به شهر قم به پاست

هم برای نجف هم کربلاست

خاک اورا غرق بوسه می کنم

چون که جای پای اربابم رضاست

ولادت فرخنده دختر امام، خواهر امام، عمه امام، افتخار قمی ‏هخا، شفیعه جنت، فاطمه معصومه را خدمت  همه تبریک  عرض می نماییم.

آستان مقدس امامزادگان شریف و میرمرتضی (علیه السلام)شرودان و کروچ

 





برچسب ها :
حضرت معصومه, شرودان و کروچ, امامزادگان شرودان و کروچ, امامزادگان شریف و میر مرتضی,
شهادت امام صادق     

آجرک الله یا صاحب الزمان

السلام علیک یا جعفر بن محمد

 الصادق

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام : برادران  ایمانی خود را با دو ویژگی بیازمایید:مراقبت بر انجام نماز در وقت آن،

ونیکی به برادران دینی در تنگدستی و توانگری.اصول کافی ج2

ویژه برنامه شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق با سخنرانی حضرت حجت الاسلام حاج آقا مهدیان و با مداحی مداح اهل البیت آقای محسن قاسمی

p





برچسب ها :
شهادت امام صادق,
شفاعت اهل بیت     

آخرین سفارش امام صادق علیه السلام

ابوبصیر می گوید: پس از آن که امام جعفر صادق علیه السلام به شهادت رسید،روزی جهت اظهار هم دردی و عرض تسلیت به اهل منزل حضرت،رهسپار منزل آن امام مظلوم علیه السلام گردیدم.همین که وارد منزل حضرت شدم،همسرش حمیده را گریان دیدم، و من نیز در غم و مصیبت از دست دادن آن امام همام علیه السلام بسیار گریستم. چون لحظاتی به این منوال گذشت، افراد آرامش خود را باز یافتند.آن گاه همسر آن حضرت به من خطاب کرد واظهار داشت: ای ابو بصیر! چنانچه در آخرین لحظات عمر امام جعفر صادق علیه السلام در جمع ما و دیگر اعضاء خانواده می بودی،از کلامی بسیار مهّم استفاده می بردی .

ابوبصیر گوید:از آن بانوی کریمه توضیح خواستم؟ پاسخ داد: در آن هنگام،که ضعف شدیدی بر امام وارد شده بود فرمود: تمام اعضاء خانواده و آشنایان و نزدیکان را بگوئید که در کنارمن حاضر و جمع شوند.وقتی تمامی افراد حضور یافتند،حضرت به یکایک آنان نگاهی عمیق انداخت و سپس خطاب به جمع حاضر فرمود: (کسانی که نسبت به نماز بی اعتنا باشند،شفاعت ما اهل بیت عصمت و طهارت شامل حالشان نمی گردد). قابل دقّت است که حضرت نفرمود: شفاعت ما شامل افراد بی نماز نمی شود: بلکه فرمود : شفاعت ما شامل حال افراد بی اعتناء به نماز،نمیشود.

امام صادق: شیعیان ما و پیروان ما را به سه مساّله امتحان کنید:

·                                اهمیت به اوقات نماز، که آیا اول وقت نماز برپا می دارند یا خیر ؟

·                                حفظ اسرار،یعنی در حفظ اسرار و مسائل محرمانه کوشا هستند یا خیر؟

·                                و از حیث توانمندیهای مالی، یعنی آیا در مال خود برای برادران دینی سهمی قائلندو دست آنها را می گیرند یا خیر ؟





برچسب ها :
شفاعت،اهل البیت،,
نماز دستش را گرفت     

 

نماز دستش را گرفت

 

یکی از علماء در راهی گرفتار دزدان شده و هر چه او و رفقایش داشتند،همه را سارقین غارت نمودند. آن عالم می گوید :(من کتابی داشتم که سالها با زحمت و مشقّت زیادی آن را نوشته بودم، اتفاقاٌ آن کتاب هم به سرقت رفت، به ناچار به یکی از سارقین گفتم در میان اموال من کتابی بود که به درد شما نمی خورد اگر ممکن است آن را به من برگردانید.)

 

گفت :( ما بدون اجازه رئیسمان نمی توانیم کتاب شما را پس بدهیم.)

 

به همراه آن دزد پیش رئیسشان رفتم، وقتی رسیدم دیدم که رئیس دزدها نماز می خواند. موقعی که نمازش تمام شد من به رئیس دزدها گفتم  (اگر شما رئیس راهزنان هستید، پس این نماز خواندن چیه ؟ نماز کجا؟ دزدی کجا؟). گفت :( درست است که من رئیس راهزنان هستم ولی چیزی که هست،انسان نباید رابطه ی خود را با خدا به کلی قطع کند و از خدا تماماٌ روی گردان شود، بلکه باید یک راه آشتی را باقی گذارد. حالا که شما عالمید به احترام شما اموال را بر می گردانیم.) پس از مدّتی که به کربلا برگشتم،روزی در حرم امام حسین : همان مرد را دیدم که با حال خضوع و خشوع گریه و دعا می کرد. وقتی که مرا دید شناخت و گفت :چون نماز را ترک نکردم و رابطه ام با خدا ادامه داشت، خدا هم توفیق توبه داده و از دزدی دست برداشتم و هر چه از اموال مردم نزد من بود،به صاحبانشان برگرداندم و هر که را نمی شناختم از طرف آنها صدقه دادم و اکنون توفیق توبه و زیارت پیدا کرده ام.

 

 





برچسب ها :
صلاه, نماز, نمار خواندن,
بشتابید بسوی نماز     

نماز اول وقت نوری از در قیامت

قال رسول الله صلی الله علیه واله وسلم : مَن حافظ علی الخَمس باکَمَالِ طهورها وَ مَواقیِتها کَانَت لَهُ نُورًا وَ بُرهَانا یَومَ القیِامـــۀ وَ مَن ضَیعَها حَشر مَعَ فِرعون وَ هامان؛

 

کسی که نماز های پنج گانه اش را با طهارت کامل در اول وقت به جا آورد، این نماز در قیامت برای او نور و برهان است و کسی که نمازش را ضایع کند، با فرعون و هامان محشور خواهد شد.





برچسب ها :
نماز اول وقت, تاخیر نماز, شتاب نماز,


br / strongtext/javascriptبرچسب ها :